Maxellen

Alla inlägg under oktober 2011

Av Axell - 21 oktober 2011 19:20

Ge dig inte utan försök igen, du kommer att lyckas!

Jag tror på dig! frågan är om du själv gör det?

 

Ingenting är omöjligt bara mer eller minde svårt att klara av. Ingen annan kan någonsin bestämma vad du inte kan göra så låt ingen säga det åt dig! Du är den ända som kan påverka det du kan och inte kan. Din vilja och inställning är det viktigaste som betyder någonting för med det kan du klara av det mesta. Jag tror på dig för du är stark nog att kliva upp på morgonen och visa vem du är, jag tror alltid på dig. Inte för att jag vet att du klarar det, utan för att jag vet att du inte ger upp om du misslyckas. För att du vill bevisa att du är starkare och bättre än dem som inte tror på dig. Vi är dem vi är och allt vi kan göra är att alltid försöka göra vårt bästa och om det ibland inte räcker, vad gör det? Vad vi än gör så finns det förmodligen alltid någon annan som gör det bättre, men kom ihåg att för någon annan kan denna någon vara du. Jag tror på dig, tror på dig, tror på dig men jag vet att hur många gånger jag än säger det så tar du inte åt dig det som du gör när någon annan visar det motsatta. Rätta mig om jag har fel men visst är det så att en negativ kommentar väger oftast mer än hundra positiva. Det är förmodligen någonting som vi alla behöver träna mer på, att ta in de positiva och glömma bort de negativa ist för tvärtom. Du är som starkast när du tror på dig själv så våga alltid göra det, oavsett om du ska göra någonting du tycker om att göra eller om det är någonting du tycker är jobbigt. Jag tror på mig för min skull om du tror på dig för din skull men de dagar då jag känner att allting är hopplöst tror jag mer än någonsin på dig, för jag bryr mig. Förmodligen mer än vad du någonsin kan förstå och hur dåligt vi än mår har vi aldrig fått en annan människa att må bra i onödan. Jag kommer alltid att tro på dig! Våga göra de du med, KRAM!  

Av Axell - 15 oktober 2011 22:00

Två fina vinster till med 15-0 och 11-0! Vi ÄGER helt enkelt...

Nu är det ingen match på ett tag men den 5/11 kommer vi KROSSA Brunflo-töntarna!  

Söderhamn: Matcher 3, vinster 3. Gjorda mål 32, insläppta mål 5. 


Signe: 6 mål, 9 assist = 15p
Boänges: 9 mål, 4 assist = 13p
Vickan: 2 mål, 8 assist = 10p
Osv:
Åsa: Matcher 2. Hållna nollor 1, fem insläppta.
Malin: Matcher 1. Hållna nollor 1.
 

Av Axell - 6 oktober 2011 17:15

 

Bli inte irriterad om jag försöker prata med dig men inte lyckas finna ord för det som rasar inom mig. För viktigare än att lyssna till orden jag får fram är att lyssna till det jag inte säger och visa att du finns där, även för att bara ge mig en hand att hålla ett tag, för att få känna att du bryr dig. För med tiden brukar man kunna hitta orden och om jag då vet att du fanns där när jag inte hade orden är det förmodligen dig jag väljer att prata med. I samma stund som jag får berätta för dig lättar du mitt hjärta, vilket är bland det värdefullaste du kan ge till en annan människa, till en vän, till en du bryr dig om. Skulle du nu vara en av dem som blir irriterad är du inte den som bryr dig om hur jag egentligen mår, du är inte den jag borde prata med utan bara den jag trodde att jag kunde prata med, den jag kände tillit för. Du är den som är där när jag ler men inte när jag gråter, jag tror att det är vid tårar vi ser vilka som borde vara oss närmast. En hand, en kram, en klapp på ryggen kan ibland vara tillräckligt för att få en nedslagen person att må bättre, när ord inte är redo att sägas.


Jag tror att i stunderna då vi inte finner orden är de stunderna vi behöver varandra som mest. Då det kan vara skönt att få lyssna till ett par uppskattande ord, få en kram eller helt enkelt en klapp på ryggen. Så är du den som ser en nedslagen person, vänd då inte ryggen till bara för att han/hon inte är redo att förklara. Orden kommer därefter och du har då varit en klippa att luta sig emot för att sedan kunna ställa sig upp och känna sig mer fri. 

Av Axell - 3 oktober 2011 14:45


Taggade brudar mot en ny och spännande SÄSONG! 

Med dessa underbara lagkamrater med olika och fantastiska personligheter kommer det bli en kanonbra säsong   

Seriepremiären är spelad och det blev en otroligt spännande match mot Sundsvall som spelade i Div 1 förra säsongen. Vinst med 5-6 efter att vi gjort en otroligt grym tredje period där vi ligger under med 4-1 men vänder matchen och vinner! På tre minuter gör Signe tre otroligt viktiga mål men vid ställningen 4-4 lyckas Sundsvall få in sitt femte mål. Med en vilja av stål och inställningen att det här är våran match gör vi både 5-5 och 5-6 genom Sara Å! Stor glädje i hela laget när slutsignalen går och vi vet att vi tagit tre viktiga poäng  

Lätt bästa laget, nu kör vi! 


Kommande matcher i oktober är:

Söderhamn-Sollefteå 9/10 15.00 

Sundsvall ungdom-Söderhamn 15/10 16.00

Ovido - Quiz & Flashcards