Maxellen

Direktlänk till inlägg 10 november 2011

Tårar är själens språk och känslornas röst.

Av Axell - 10 november 2011 16:31

Tårar är som regn och när det är över känns allt så fräscht och nytt. Gråt om du behöver, de gör jag. En tår här och en tår där men vad spelar det för roll när jag i slutändan är en av dem som ler störst och skrattar mest.   Jag har fällt många tårar, precis som många andra och som många andra kommer att göra. Jag har fällt tårar för mig och tårar för dig, jag har fällt tårar av lycka och tårar av sorg. Jag gråter när jag känner för det och när jag måste men även gånger då det bara kommer utan att jag förstår varför och när jag inte vill. Tårar är kanske någonting som många gånger visar mer än vad vi egentligen själva vill men dem är bra att ha ibland. Skäms inte för dina tårar för de visar dina känslor och närmare än dina känslor kommer du inte sanningen. Tårar är själens språk och känslornas röst så håll inte tillbaka för de tårar man sväljer är mycket bittrare än de man fäller. Gråt om du behöver men acceptera sedan situationen och gör det bästa av den. Gräv aldrig ner dig för djupt eller för länge utan våga se framåt och gå mot det som väntar, även om det känns jobbigt. För varje minne har en början, ett mitten och ett slut. Du har kanske inte möjlighet att påverka början och du måste få gå igenom mitten men slutet är någonting du oftast kan påverka, tänk på det och våga tro på att det blir bättre. Du kommer att skratta igen, jag lovar!    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Axell - 28 augusti 2018 21:50

  I 20 år har Storhogna varit en del av mitt liv, idag var första gången jag fick se det utan snö. Såå fint!⛰😍     Skulle lätt kunna hänga med lite renkompisar oftare      Intill de gamla fäbodarna vid Fallmoran tog vi ...

Av Axell - 12 mars 2012 09:26


    SERIESEGRARE!!!   Seriesegern är nu säkrad och målet att nå Div1 är fullbordat. Som vi har krigat på denna säsong och äntligen är vi där! 19 spelade matcher, 17 vinster, 1 oavgjord och 1 förlust. På Söndag får vi ytterligare 1 vins...

Av Axell - 16 januari 2012 11:32

Helgen bjöd på en riktigt bra innebandyhelg med roliga matcher med bästa brudarna.  Vid lördagsmorgonen (09.00) rullade bussen iväg från Söderhamn mot Krokom för helgens första match, en resa på ca fyra och en halv timme. Efter matchen åkte vi in t...

Av Axell - 7 januari 2012 15:45

De som görs till åtlöje utvecklar osäkerhet och förlorar självförtoendet. De som får uppleva skam utvecklar skuldkänslor och känner sig ivägen. De som får mycket negativ kritik utvecklar en skyddsmur och vågar inte be om hjälp.  Ingen borde ha ...

Av Axell - 31 december 2011 14:30

 2011, ett år som gått riktigt fort och som kommer bära med sig många minnen.     Det började lite oväntat med att jag skrev över mig till Söderhamns innebandy utan att jag ens träffat laget, det känns helt overkligt att det redan gått ett å...

Ovido - Quiz & Flashcards