Maxellen

Direktlänk till inlägg 31 december 2011

Några minnen från 2011!

Av Axell - 31 december 2011 14:30

 2011, ett år som gått riktigt fort och som kommer bära med sig många minnen.



Det började lite oväntat med att jag skrev över mig till Söderhamns innebandy utan att jag ens träffat laget, det känns helt overkligt att det redan gått ett år! Jag minns hur jag gick runt köksbordet varv efter varv i panik för att försöka ta ett beslut. Sicken tur att jag sa JA, hehe!


 


Sedan var det den där förväntansfulla studentkryssningen som bjöd på ett och annat skratt!

Först resan till stockholm med bil för att sedan hitta rätt pakering osv. Ett par drinkar ett par danser och lite andra trevliga minnen. Sökandet efter pakering när vi sedan skulle övernatta i en lägenhet i stockholm är kanske inte lika roliga minnen men det fixade ju sig till slut!


   

Balen är ett annat minne och vad kommer jag minnas av den om några år? Jo förmodligen all tid på all förberedande och att när det äntligen var dags och bilarna började rulla in en efter en så började så klart motorn på våran annars mycket fina bil att koka. Känslan i magen när vi förstod att vi kanske skulle behöva gå in var så oförklarligt jobbigt om man säger så. Från att ha haft en ca mitten placering rullade våran bil in sist av alla och sist in av alla på balen gick så klart jag! Minnerna väl inne på balen behåller jag för mig själv. 



Studenten är en dag jag aldrig vill glömma!

Inte ett moln på himmlen och varmt var det.

Tiden gick så där jobbigt långsamt till en början för att sedan gå allt för fort.

Väntan på att få betygen och att sedan få gå ut och sjunga studentsången.

Studentfirandet med släckt och vänner.

Studentfesten med alla glada stundenter på kvällen.

Känslan i kroppen när man tillslut gick och la sig och den man hade på morgonen när man vaknade.

Allt är värt att minnas.



Den Fantastiska vandringen i El-Camino.

De tre milen vi gick varje dag som gjorde att man knappt kunde

stå på benen när man kom fram dit vi skulle sova över natten.

De kalla ölen som slank ner när vi stannade för att vila och lufta fötterna.

ALLT vi såg, ALLT vi åt!

och visst känns det fortfarand lite irriterande att man gick upp i vikt efter att ha gått 20 mil på en vecka!  





Familje-resan till fantastiska Portocolom bidrar till många fina och roliga minnen.

Mycket badande och hoppande i polen och lite i havet. Roligt hade vi med undervatten-kameran.

Minns första kvällen där vi var helt slut och super hungriga, vi gick till närmaste restaurang och peställde pizza. Tog en timme innan de kom in med maten och de var nog de aldra minst pizzorna jag har sett, snacka om att vi blev besvikna. Dit gick vi inte igen, hehe. Annars åt vi god och mycket mat reten av resan.

Besökte en vattenpark där jag och Maja åkte en massa olika saker medan Johan låg och sov på handduken.


*


Har jobbat en hel del efter det på Killevippen och jag måste säga det att barn är för roliga, många störtsköna kommentarer kommer jag att minnas länge!




Halloween-festen blir till att minnas den oxå! iaf de man minns av den, hehe.

Först Innebandy match! Sedan till att fixa till sig lite och dra på förfest med en skaplig STARK bål   

 Efter det blev det Tranan!

Inte förän vi skulle gå hemmåt upptäckte jag att jag tappat ett örhänge, ett stort ett

så jag fattar inte hur jag kunde missa det??? 


*

Detta är ju mina bra och roliga minnen men jag bär ju förstås oxå med mig tråkiga och jobbiga minnen 

från 2011, men de kanske vi kan ta någon annan gång för ikväll minns vi det bästa av 2011! 


 

   

Så Ikväll slår vi på stort med en lyxig tre-rätters middag och sedan blir det lite annat smått och gott!

Hej då 2011 och Välkommen 2012, hoppas du blir ett bra år! 

Avlutar med att önska er ALLA ett GOTT NYTT ÅR!

KRAM!










   




      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Axell - 28 augusti 2018 21:50

  I 20 år har Storhogna varit en del av mitt liv, idag var första gången jag fick se det utan snö. Såå fint!⛰😍     Skulle lätt kunna hänga med lite renkompisar oftare      Intill de gamla fäbodarna vid Fallmoran tog vi ...

Av Axell - 12 mars 2012 09:26


    SERIESEGRARE!!!   Seriesegern är nu säkrad och målet att nå Div1 är fullbordat. Som vi har krigat på denna säsong och äntligen är vi där! 19 spelade matcher, 17 vinster, 1 oavgjord och 1 förlust. På Söndag får vi ytterligare 1 vins...

Av Axell - 16 januari 2012 11:32

Helgen bjöd på en riktigt bra innebandyhelg med roliga matcher med bästa brudarna.  Vid lördagsmorgonen (09.00) rullade bussen iväg från Söderhamn mot Krokom för helgens första match, en resa på ca fyra och en halv timme. Efter matchen åkte vi in t...

Av Axell - 7 januari 2012 15:45

De som görs till åtlöje utvecklar osäkerhet och förlorar självförtoendet. De som får uppleva skam utvecklar skuldkänslor och känner sig ivägen. De som får mycket negativ kritik utvecklar en skyddsmur och vågar inte be om hjälp.  Ingen borde ha ...

Av Axell - 4 december 2011 12:32

Det blev en match som gjorde ont att förlora. Derbymatchen mot H/B var min 13de match som Söderhamnare och det skulle inte bara bli säsongens första förlust för laget efter 8 raka vinster utan även min första förlust i detta lag. Efter nio raka vinst...

Ovido - Quiz & Flashcards