Maxellen

Alla inlägg under september 2011

Av Axell - 27 september 2011 13:04

   

Idag fyller världens bästa Carlsson 18år, snart även våran vänskap.

Många minnen, många skratt och många bus har vi hunnit med och mer blir det säkert


Vissa vänner kommer och går medan andra finns där för alltid. Kanske inte så nära hela tiden utan även en bit bort ibland,  men de riktiga vännerna finns alltid där när vi vill det! både under de bästa dagarna och i de tyngre dagarna. Har en känsla av att vi alltid kommer att stå där bredvid varandra vid de speciella tillfällena och följa varandras liv på ett eller annat vis, tills döden skiljer oss åt, hehe. Stor kram till dig på födelsedagen och på lördag ska det firas ordentligt!        


     

Av Axell - 15 september 2011 13:00

 

Don’t let your life change your smile, use your smile to change your life.

Har varit i en egen liten bubbla den senaste tiden där vissa tankar bara dyker upp och jag blir som sten, stirrar rakt ut men ser ingenting. Det får räcka nu, det är dags att börja vända på all den här skiten och få kontroll igen. Visa att jag är starkare än det som hindrar mig. Därför har jag nu bestämt mig för att helt enkelt försöka släppa allt som gör att jag inte vill le och le större än vad jag den senaste tiden gjort, för ett leende är så mycket skönare att släppa fram än att tänka på det negativa. Jag är på väg tillbaka för jag har ställt mig upp, nu ska jag bara våga börja klättra och hoppas på att jag inte faller... Men om jag nu skulle göra det så vet jag att jag har dem som försöker ta emot mig och som lindrar fallet. Min klättring kommer inte att gå fort utan det blir ett stag och en dag i taget. 


Men det blir bättre, för Every Life Is Worth Fighting For!


Av Axell - 12 september 2011 19:34

Du har i din makt att enkelt öka den totala summan av världens lycka. Hur? Jo genom att säga ett par uppriktiga ord av uppskattning till någon som är ensam eller nedslagen. Kanske har du redan imorgon glömt de vänliga ord du säger idag, medan mottagaren kommer att vårda dem för livet.

Jag har haft turen att ha dem som verkligen bryr sig och frågar vad de kan göra för att det ska kännas bättre, men när jag själv inte vet hur jag ska förklara det som är jobbigt hur ska de då kunna hjälpa mig?  De frågar hur det är och jag svarar att det är bättre. Det är den korta versionen för då slutar samtalet med att de säger vad bra! Den längre versionen skulle vara om jag istället vågade öppna mitt hjärta och försöka sätta ord på det jag känner högt, varför ska det vara så svårt? Kanske är det rädslan av att de inte skulle förstå, kanske är det för att man är rädd för att visa vem man egentligen är? 


Det sägs att om inte du tror på dig själv, varför ska någon annan göra det? men jag säger Jo för att alla behöver vi någon som gör det och som får en att vilja tro på sig själv. Ibland måste vi helt enkelt hjälpa varandra med vänliga ord som vi verkligen menar för att vi tillslut ska börja tro på oss själva... 


Tack till alla er som bryr er, ni vet vilka ni är   


Av Axell - 7 september 2011 10:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards