Maxellen

Alla inlägg under november 2011

Av Axell - 26 november 2011 21:11

Det är mitt andra hem, min andra familj och jag är en stolt Söderhamnare när det gäller Innebandy!!!  

D2 har nu spelat två matcher sen jag sist skrev och det blev två fina och stora vinster de med! 16-0 mot Krokom och hela 20-1 mot klockarberget idag!  Efter D2 matchen idag så stod jag med D3-laget och där vann vi med 4-0  

På fredag är det då dags att möta Hudik/Björkberg vilket kommer bli grymt spännande och förhoppningsvis riktigt roligt!


SÖDERHAMN D2-lag: Spelade matcher 8, vinster 8. Gjorda mål 101, insläppta mål 13.

Med på poängligan topp 10

Boänges: 26 mål, 21 assist = 47p

Sjödin: 22 mål, 22 assist = 44p

Åhnstrand: 18 mål 6 assist = 24p 

Segerkvist: 6 mål, 17 assist = 23p


Åsa: Spelade matcher 5. Hållna nollor 1, insläppta 11.

Malin: Spelade matcher 3. Hållna nollor 2, insläppta 2.

  

Av Axell - 15 november 2011 13:44

Vi fortsätter mot toppen. Vi har nu spelat och vunnit 6 av 6 matcher.

De två senaste var mot Alnö i lördags och mot Härnösand i söndags, en helg med bra innebandy från våran sida. Vinst med 2-15 mot Alnö där vi hade bra chanser på fler mål. Vinst med 1-13 mot Härnösand, ett lag som spelar ett fruktansvärt fult spel som riskerar skador åt höger och vänster. I slutet av matchen fick en av dem det röda kortet vilket var helt rätt beslut. Vi gör en riktigt bra match och låter oss inte hindras allt för mycket av deras fula spel, utan vi kör på med vårt spel och spelar ut dem vilket visar vilken hög nivå vi har!


SÖDERHAMN: Matcher 6, vinster 6. Gjorda mål 65, insläppta mål 12.


Boänges: 20 mål, 10 assist = 30p

Sjödin: 10 mål, 16 assist = 26p

Segerkvist: 4 mål, 13 assist = 17p

Osv.


Åsa: Spelade matcher 4. Hållna nollor 1, insläppta 10

Malin: Spelade matcher 2. Hållna nollor 1, insläppta 2


Kommande matcher i november är:

Söderhamn-Krokom 19/11 kl15.00

Söderhamn-Klockarberget 26/11 kl15.00

Av Axell - 10 november 2011 16:31

Tårar är som regn och när det är över känns allt så fräscht och nytt. Gråt om du behöver, de gör jag. En tår här och en tår där men vad spelar det för roll när jag i slutändan är en av dem som ler störst och skrattar mest.   Jag har fällt många tårar, precis som många andra och som många andra kommer att göra. Jag har fällt tårar för mig och tårar för dig, jag har fällt tårar av lycka och tårar av sorg. Jag gråter när jag känner för det och när jag måste men även gånger då det bara kommer utan att jag förstår varför och när jag inte vill. Tårar är kanske någonting som många gånger visar mer än vad vi egentligen själva vill men dem är bra att ha ibland. Skäms inte för dina tårar för de visar dina känslor och närmare än dina känslor kommer du inte sanningen. Tårar är själens språk och känslornas röst så håll inte tillbaka för de tårar man sväljer är mycket bittrare än de man fäller. Gråt om du behöver men acceptera sedan situationen och gör det bästa av den. Gräv aldrig ner dig för djupt eller för länge utan våga se framåt och gå mot det som väntar, även om det känns jobbigt. För varje minne har en början, ett mitten och ett slut. Du har kanske inte möjlighet att påverka början och du måste få gå igenom mitten men slutet är någonting du oftast kan påverka, tänk på det och våga tro på att det blir bättre. Du kommer att skratta igen, jag lovar!    


Av Axell - 4 november 2011 11:14

Det här kallar jag glädje! Snacka om att vara omtyckt och han visar verkligen att ingenting är omöjligt.  


Av Axell - 1 november 2011 17:45

Den mest inflytelserika personen du pratar med är du, så var noga med vad du säger till dig själv. Bemöt dig själv som du bemöter en vän, respektfullt, ödmjukt, omtänksamt och positivt. Det finns ingen mening med att bemöta sig själv på ett sätt som trycker ner och gör än ledsen. Att alltid tänka negativt är att mobba sig själv, det är att sakta men säkert bryta ner sig själv tills man inte längre orkar bry sig om någonting. Varför låta det du inte kan göra stoppa dig från att göra det du faktiskt kan göra, och vad är det som säger att du inte kan göra en viss sak? Antagligen du själv! Du är den ända som sätter dina egna gränser, det handlar om att vilja och att våga. Att känna press från andra är vanligt men du behöver inte leva upp till andras förväntningar, känn efter vad du själv vill och var nöjd med det. Är du en lycklig individ, så blir du strålande vacker på insidan vilket lyser igenom till utsidan då andra ser vilken positiv människa du är. Så vart du än befinner dig i livet försök alltid att acceptera situationen, gör svårigheter till utmaningar och möjligheter till äventyr. Då kommer du att känna dig mycket starkare än om du bara säger "varför" när det är svårt och "tänk om" vid möjligheter. 


Vad säger du till dig själv när du ser dig i spegeln? 

Vad säger du när du ska göra någonting svårt?

Vad säger du när du står inför en möjlighet?

Stärks du när du säger detta? om inte, tänk positivt och ändra dina ord! Jag lovar att du förtjänar det. 

Ovido - Quiz & Flashcards