Maxellen

Direktlänk till inlägg 4 december 2011

DERBY FÖRLUST!

Av Axell - 4 december 2011 12:32

Det blev en match som gjorde ont att förlora. Derbymatchen mot H/B var min 13de match som Söderhamnare och det skulle inte bara bli säsongens första förlust för laget efter 8 raka vinster utan även min första förlust i detta lag. Efter nio raka vinster förra säsongen och tre raka den här säsongen bröts det fina segertåget och jag/vi fick känna på känslan att förlora igen efter 12 raka vinster för mig och 17 raka vinster för laget. Det visar verkligen hur mycket detta Söderhamnslag har utvecklats den senaste tiden! STARKT jobbat brudar. Jag var sjukt nervös inför matchen då jag aldrig tidigare gjort en bra match på bortaplan mot H/B och att det alltid slutat med förlust. De har en tidens att alltid sätta bollen i de aldra minsta luckorna eller skjuta på mig och in och därför var jag rädd och nervös för att det skulle bli så även denna gång vilket aldrig är bra inför en match. Men jag måste säga de så här efteråt trotts att förlusten var sjukt jobbig att jag aldrig gjort en såhär bra match mot dem och jag höll oss kvar någorlunda i matchen när det lika gärna hade kunnat rinna iväg ordentligt om jag hade haft min vanliga otur mot dem... Första förlusten blev min första matchens lirare och att jag skulle få den mot H/B hade jag väl aldrig kunnat tro. Tråkigt nog fanns ingen glädje i det då pga förlusten och att min insatts inte var tillräckligt bra då deras målvakt blev den stora matchvinnaren. 4-2 slutade matchen efter att vi tagit ut mig i försöket att göra 3-3 i spel 6 mot 5 men att de istället fått tag på bollen och kunde göra 4-2 i tom kasse. Bra var det att Signe gjorde två fina mål under matchen så siffrorna fick se lite bättre ut iaf! Vi krigade på allihopa men de hade riktigt bra försvarsspel och en målvakt som var där hon skulle vara så den här gången räckte det inte till men på hemmaplan ska vi allt visa dem, det är jag säker på!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Axell - 28 augusti 2018 21:50

  I 20 år har Storhogna varit en del av mitt liv, idag var första gången jag fick se det utan snö. Såå fint!⛰😍     Skulle lätt kunna hänga med lite renkompisar oftare      Intill de gamla fäbodarna vid Fallmoran tog vi ...

Av Axell - 12 mars 2012 09:26


    SERIESEGRARE!!!   Seriesegern är nu säkrad och målet att nå Div1 är fullbordat. Som vi har krigat på denna säsong och äntligen är vi där! 19 spelade matcher, 17 vinster, 1 oavgjord och 1 förlust. På Söndag får vi ytterligare 1 vins...

Av Axell - 16 januari 2012 11:32

Helgen bjöd på en riktigt bra innebandyhelg med roliga matcher med bästa brudarna.  Vid lördagsmorgonen (09.00) rullade bussen iväg från Söderhamn mot Krokom för helgens första match, en resa på ca fyra och en halv timme. Efter matchen åkte vi in t...

Av Axell - 7 januari 2012 15:45

De som görs till åtlöje utvecklar osäkerhet och förlorar självförtoendet. De som får uppleva skam utvecklar skuldkänslor och känner sig ivägen. De som får mycket negativ kritik utvecklar en skyddsmur och vågar inte be om hjälp.  Ingen borde ha ...

Av Axell - 31 december 2011 14:30

 2011, ett år som gått riktigt fort och som kommer bära med sig många minnen.     Det började lite oväntat med att jag skrev över mig till Söderhamns innebandy utan att jag ens träffat laget, det känns helt overkligt att det redan gått ett å...

Ovido - Quiz & Flashcards