Maxellen

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

Vad ser vi egentligen?

Av Axell - 28 augusti 2011 09:00

  

Jag ser upp mot stjärnorna och ser så mycket, samtidigt som jag inte ser någonting alls. Jag ser det jag väntar på, det jag längtar efter och det jag hoppas på.

Sedan ser jag ingenting alls, för det är bara tankar och fantasier. Att tänka är inte som att se eller känna, att tänka är inte att ha utan det är att vilja ha. Att fantisera är att försvinna från verkligheten en stund, oftast till någonting som vi anser vara bättre. Jag vill så mycket men jag vet inte vad jag vill, varför är det så? Ett andetag in och ett andetag ut, en vilsen blick, en pust och sedan är allting som vanligt igen. Jag är tillbaka där jag började, vart det nu är? Jag blundar och ser inte längre stjärnorna som lyser, jag ser inte stjärnan som helt plötsligt slocknar och jag ser inte stjärnfallet som är över på en sekund. När jag öppnar ögonen igen ser jag inte att någonting är förändrat men under den tiden jag blundat har livet förändrats för en massa människor runt om i världen. För vissa till det bättre och för andra till det sämre, här ligger jag och varken ser eller känner någon skillnad alls. Just nu är jag den jag är men inte den jag för alltid kommer att vara, eftersom att små små detaljer förändrar mig hela tiden. Men så länge jag följer mitt hjärta är jag den jag vill vara!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Axell - 28 augusti 2018 21:50

  I 20 år har Storhogna varit en del av mitt liv, idag var första gången jag fick se det utan snö. Såå fint!⛰😍     Skulle lätt kunna hänga med lite renkompisar oftare      Intill de gamla fäbodarna vid Fallmoran tog vi ...

Av Axell - 12 mars 2012 09:26


    SERIESEGRARE!!!   Seriesegern är nu säkrad och målet att nå Div1 är fullbordat. Som vi har krigat på denna säsong och äntligen är vi där! 19 spelade matcher, 17 vinster, 1 oavgjord och 1 förlust. På Söndag får vi ytterligare 1 vins...

Av Axell - 16 januari 2012 11:32

Helgen bjöd på en riktigt bra innebandyhelg med roliga matcher med bästa brudarna.  Vid lördagsmorgonen (09.00) rullade bussen iväg från Söderhamn mot Krokom för helgens första match, en resa på ca fyra och en halv timme. Efter matchen åkte vi in t...

Av Axell - 7 januari 2012 15:45

De som görs till åtlöje utvecklar osäkerhet och förlorar självförtoendet. De som får uppleva skam utvecklar skuldkänslor och känner sig ivägen. De som får mycket negativ kritik utvecklar en skyddsmur och vågar inte be om hjälp.  Ingen borde ha ...

Av Axell - 31 december 2011 14:30

 2011, ett år som gått riktigt fort och som kommer bära med sig många minnen.     Det började lite oväntat med att jag skrev över mig till Söderhamns innebandy utan att jag ens träffat laget, det känns helt overkligt att det redan gått ett å...

Ovido - Quiz & Flashcards