Maxellen

Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Korta eller långa versionen?

Av Axell - 12 september 2011 19:34

Du har i din makt att enkelt öka den totala summan av världens lycka. Hur? Jo genom att säga ett par uppriktiga ord av uppskattning till någon som är ensam eller nedslagen. Kanske har du redan imorgon glömt de vänliga ord du säger idag, medan mottagaren kommer att vårda dem för livet.

Jag har haft turen att ha dem som verkligen bryr sig och frågar vad de kan göra för att det ska kännas bättre, men när jag själv inte vet hur jag ska förklara det som är jobbigt hur ska de då kunna hjälpa mig?  De frågar hur det är och jag svarar att det är bättre. Det är den korta versionen för då slutar samtalet med att de säger vad bra! Den längre versionen skulle vara om jag istället vågade öppna mitt hjärta och försöka sätta ord på det jag känner högt, varför ska det vara så svårt? Kanske är det rädslan av att de inte skulle förstå, kanske är det för att man är rädd för att visa vem man egentligen är? 


Det sägs att om inte du tror på dig själv, varför ska någon annan göra det? men jag säger Jo för att alla behöver vi någon som gör det och som får en att vilja tro på sig själv. Ibland måste vi helt enkelt hjälpa varandra med vänliga ord som vi verkligen menar för att vi tillslut ska börja tro på oss själva... 


Tack till alla er som bryr er, ni vet vilka ni är   


 
 
Ingen bild

Roosen

12 september 2011 21:03

Du skriver så himla fint och så klokt! Tack för allt igår, behövde verkligen en kram då :) När det är som tyngst, försök att se dom små sakerna. Små ljuspunkter i livet kan ibland lätta ett tungt mörker.. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Axell - 28 augusti 2018 21:50

  I 20 år har Storhogna varit en del av mitt liv, idag var första gången jag fick se det utan snö. Såå fint!⛰😍     Skulle lätt kunna hänga med lite renkompisar oftare      Intill de gamla fäbodarna vid Fallmoran tog vi ...

Av Axell - 12 mars 2012 09:26


    SERIESEGRARE!!!   Seriesegern är nu säkrad och målet att nå Div1 är fullbordat. Som vi har krigat på denna säsong och äntligen är vi där! 19 spelade matcher, 17 vinster, 1 oavgjord och 1 förlust. På Söndag får vi ytterligare 1 vins...

Av Axell - 16 januari 2012 11:32

Helgen bjöd på en riktigt bra innebandyhelg med roliga matcher med bästa brudarna.  Vid lördagsmorgonen (09.00) rullade bussen iväg från Söderhamn mot Krokom för helgens första match, en resa på ca fyra och en halv timme. Efter matchen åkte vi in t...

Av Axell - 7 januari 2012 15:45

De som görs till åtlöje utvecklar osäkerhet och förlorar självförtoendet. De som får uppleva skam utvecklar skuldkänslor och känner sig ivägen. De som får mycket negativ kritik utvecklar en skyddsmur och vågar inte be om hjälp.  Ingen borde ha ...

Av Axell - 31 december 2011 14:30

 2011, ett år som gått riktigt fort och som kommer bära med sig många minnen.     Det började lite oväntat med att jag skrev över mig till Söderhamns innebandy utan att jag ens träffat laget, det känns helt overkligt att det redan gått ett å...

Ovido - Quiz & Flashcards